Phonak introduceert Paradise, een nieuw paradigma in de geluidskwaliteit van hoortoestellen

Vianen

De Paradise technologie tilt het baanbrekende Marvel-platform naar een hoger niveau met Motion Sensor Hearing die consumenten helpt de wonderen van geluid opnieuw te ontdekken.

• Helder, natuurlijk geluid, briljant spraakverstaan en gepersonaliseerde noise cancelling

• Universele connectiviteit verbeterd met nieuwe Tap Control, Motion Sensor Hearing en
meerdere Bluetooth®-verbindingen

• Gepersonaliseerde digitale oplossingen via slimme apps

Phonak, toonaangevend wereldwijde leverancier van levensveranderende hooroplossingen, kondigt vandaag de volgende generatie Paradise-hoortechnologie aan en introduceert Audéo™ Paradise, het multifunctionele hoortoestel dat een uitstekende hoorervaring levert met toonaangevende draadloze connectiviteit. Met een groot aantal nieuw ontwikkelde hardware- en softwarefuncties die perfect synchroon werken, geeft Paradise toegang tot geluiden in talloze omgevingen. Een geïntegreerde bewegingssensor detecteert wanneer de drager zich voortbeweegt en een gesprek voert en kan vervolgens de hoortoestelmicrofoons automatisch sturen voor briljant spraakverstaan. Met Paradise-hoortoestellen kunnen consumenten handsfree bellen terwijl ze verbinding maken met populaire spraakassistenten zoals Siri®, Google Assistant ™ of Amazon Alexa® via een dubbele tik op hun oor.

Een nieuw paradigma in geluidskwaliteit

Audéo Paradise is het eerste hoortoestel dat profiteert van Sonova's nieuwe geluidsverwerkingschip, PRISM (Processing Real-time Intelligent Sound Management), die een groot aantal nieuw ontwikkelde hardware- en softwarefuncties mogelijk maakt om consumenten te helpen de wonderen van geluid opnieuw te ontdekken vanaf de eerste aanpassing. De hoortoestellen leveren helder, natuurlijk geluid in elke omgeving voor een uitstekende geluidskwaliteit. In rustige situaties worden zachte stemmen van sprekers op afstand extra versterkt door de Speech Enhancer. Met ‘Motion Sensor Hearing’ (Bewegingssensor Horen) kunnen de hoortoestellen detecteren wanneer de drager zich voortbeweegt tijdens een gesprek en zullen ze automatisch de directionele microfoons
aanpassen om zich te focussen op de richting van de spraak. Paradise-dragers zullen ook meer controle hebben over hoe ze horen dankzij een nieuwe gepersonaliseerde lawaaionderdrukkingsfunctie in de myPhonak-app.

"Bij het maken van onze nieuwste hooroplossing hebben we ons voor inspiratie tot de natuur gewend", zegt Martin Grieder, Group Vice President Marketing bij Sonova. “Horen is zo’n wezenlijk onderdeel van ons bestaan en fundamenteel voor ons algehele welzijn. De natuur is ook de bron van zoveel geluiden die ons kunnen kalmeren, ontspannen en troosten. Wat is een betere manier om geluid te herontdekken dan met een hoortoestel dat is geïnspireerd door de natuur zelf: Phonak Audéo ™ Paradise. "

Universele connectiviteit

De baanbrekende universele connectiviteitsfuncties van Phonak zijn ook verbeterd voor meer gebruiksgemak. Met de nieuwe Tap Control kunnen consumenten populaire spraakassistenten activeren, oproepen beantwoorden of weigeren, of zelfs audiostreaming pauzeren of hervatten door op hun oor te tikken. Meerdere gelijktijdige Bluetooth-verbindingen zijn nu mogelijk, waardoor de drager gemakkelijk gestreamde audio van het ene apparaat naar het andere kan wisselen met vrijwel elk smart-apparaat of besturingssysteem.

Gepersonaliseerde digitale oplossingen

Met Paradise introduceert Phonak ook een reeks gepersonaliseerde digitale oplossingen, zodat dragers van hoortoestellen het meeste uit hun nieuwe hoortoestellen kunnen halen. Via de myPhonak app kunnen consumenten nu eenvoudig het niveau van achtergrondgeluiden aanpassen. Ook is het via de app mogelijk dat de audiciens op afstand de hoortoestelinstellingen bijregelt terwijl de drager de deur niet uit hoeft.

Phonak Paradise wordt aangedreven door beproefde lithium-ion oplaadbare batterijtechnologie en biedt een volledige dag luisterplezier, inclusief audiostreaming1: Audéo Paradise zal vanaf 24 augustus leverbaar zijn bij alle audiciens in Nederland. Het zal worden aangeboden in diverse prestatieniveaus in vier modellen, allemaal compatibel met Roger, inclusief de Audéo P-RT, een oplaadbaar lithium-ion model met luisterspoel.

Voor consumenten

www.phonak.nl/audeoparadise

www.phonak.nl/paradise

Voor professionals

www.phonakpro.nl/audeoparadise

www.phonakpro.nl/paradise

1Een volledig opgeladen accu gaat een volle dag mee. Bij intensief streamen van audio gedurende 8 uur per dag is de verwachte batterijduur 16 uur (bijvoorbeeld 4 uur Bluetooth streaming voor mobiel bellen en 4 uur streamen van TV middels de TV Connector).
Het Bluetooth®-woordmerk is een geregistreerd handelsmerk dat eigendom is van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik van een dergelijk merk door Sonova AG is onder licentie.
Google Assistant ™ is een handelsmerk van Google LLC.
Siri® is een handelsmerk van Apple Inc.
Alexa® is een handelsmerk van Amazon Technologies, Inc.

Voor de redactie:

Kijk voor meer informatie over de hooroplossingen van Phonak op www.phonak.nl .Of neem contact op met Roy Peters, marketing manager Phonak: +31 88 600 88 50/ roy.Peters@phonak.com.

Phonak – Life is on

Bij Phonak geloven we dat goed horen van het allerhoogste belang is om alles uit het leven te halen. Onze missie is al meer dan 70 jaar om de levens van anderen sociaal en emotioneel te ontwikkelen met behulp van geavanceerde hooroplossingen. Life is on.