Phonak lanserer neste generasjons plattform, inkludert det første oppladbare høreapparatet med litium-ion-batterier

Stäfa, Sveits

Phonak, som er den ledende globale leverandøren av høreapparater og trådløse kommunikasjonsløsninger, kunngjør i dag at de vil lansere neste generasjons produktplattform for høreapparater, Belong. Den omfatter den banebrytende oppladbare litium-ion-teknologien i høreapparater. De nye Audéo B mottaker i øregangen-produktene (RIC) og det første oppladbare høreapparatet med litium-ion-batteri, Audéo B-R, er bygget på den overlegne Palio 3-teknologien, og er spesielt designet for gjøre brukernes liv enklere. Disse slippes på det amerikanske markedet i august, og så følger Europa i september 2016.

Høydepunkter

• Phonak lanserer neste generasjons høreapparatplattform Belong med de nye Audéo B RIC-produktene mindre enn 24 måneder etter den vellykkede introduksjonen av Phonak Venture-plattformen
  • Den nye plattformen som omfatter Audéo B-R, det første høreapparatet som har et innebygd oppladbart litium-ion-batteri som gir 24-timers* hørsel
  • Audéo B-R er det oppladbare høreapparatet som lader raskest og varer lengst noensinne
  • AutoSense OS: det eneste banebrytende systemet i bransjen er forbedret ytterligere for enestående hørselsfunksjon

"Brukere blir stadig mer aktive og krever hørselsløsninger som automatisk kan holde følge med deres livsstil. Audéo B er et bevis på vårt engasjement i å være først ute med

nyskapende hørselsløsninger som endrer liv. Denne banebrytende, bransjeledende teknologien

gir brukere

det første oppladbare litium-ion-batteriet i sitt slag som gir 24 timers* hørsel med en enkel lading", sa Martin Grieder, konserndirektør hos Phonak.

Forskning1 viste at oppladbare batterier og oppladbare høreapparater er øverst på listen over det høreapparatbrukere ønsker seg. Som svar på denne innsikten og basert på årevis med forskning, utvikling og intens testing, starter Phonak Audéo B-R en ny æra for personer med hørselstap. I dag er litium-ion den raskest voksende og mest lovende batteriteknologien som gir 40 % mer kraft enn konvensjonelle oppladbare batterier. Det gjør Phonak Audéo B-R til det oppladbare høreapparatet som lader raskest og varer lengst noensinne. Den nye banebrytende løsningen er et annet resultat av Phonaks urokkelige engasjement i å endre folks liv til det bedre.

Audéo B-R – 24 timers* hørsel med en enkel lading – smarte ladealternativer gir fleksibilitet

Phonak oppladbare høreapparat er det første høreapparatet som har et innebygd oppladbart litium-ion-batteri som gir 24-timers* hørsel

med en enkel lading på bare 3 timer. Det raske ladealternativet på 30 minutter gir 6 timers umiddelbar bruk. I tillegg varer litium-ion-batteriene gjennom hele levetiden til høreapparatet, selv etter flere år med gjentatt lading. Dette, kombinert med at batteriskuffen er forseglet, gjør at brukeren slipper den tungvinte oppgaven med å stadig skifte batterier. Den nye teknologien er også miljøvennlig, siden brukere vanligvis bruker omtrent 100 batterier per år og høreapparat.

Phonak oppladbare høreapparater er ideelle for personer som stadig er på farten, og leveres også med smarte ladealternativer. Phonak Power Pack, som enkelt festes til Phonak Charger Case, gir strøm til sju fulle ladinger av to høreapparater, og er ideell for korte turer uten tilgang til strømkilder. I tillegg tilbyr Phonak en kompakt minilader som gir brukerne full fleksibilitet.

AutoSense OS: enestående bransjeledende hørselsfunksjon2

Audéo B kjører AutoSense OS, det banebrytende og ledende operativsystemet fra Phonak, som har blitt forbedret ytterligere med funksjoner som adaptiv SoundRecover2 for å gi enda bedre hørselsfunksjon i dagligdagse lyttesituasjoner. Det er helt automatisk og gir brukerne en enkel lytteopplevelse uten at de trenger å trykke på knapper eller bytte mellom lytteprogrammer. Det er også dokumentert at det gir 20 % bedre taleforståelse

generelt og 60 % bedre taleforståelse i omgivelser med støy, takket være det svært avanserte automatiske valget. Enten du spiser med venner på en restaurant med støy, kjører bil eller lytter til musikk, gjør AutoSense OS det ingen andre systemer kan. Det fanger opp og analyserer innkommende lyder i sanntid, og bruker deretter flere funksjoner og blander dem for å skape over 200 innstillinger for å passe til lydmiljøet.

Phonak Belong – ny produktplattform som er klar til å drive det neste teknologiske gjennombruddet

Mindre enn to år etter lanseringen av den vellykkede Venture-produktplattformen, er Phonak klar til å lansere den neste produktplattformen, som er bygget på den fleksible Palio 3-teknologien. Neste generasjons RIC-høreapparat Audéo B er den første produktserien som er basert på den nye Phonak Belong-plattformen. Den har mye innovativ teknologi, spesielt utviklet for å gjøre livet til personer med hørselstap enklere. De nye Audéo B-høreapparatene har ny design og vil være tilgjengelig i 4 funksjonsnivåer og 9 farger. Alle modeller har rangeringen IP 68, noe som innebærer at de er støvtette og beskyttet mot vann. Med Belong bidrar Phonak nok en gang til å gi personer med hørselstap et bedre liv.

1Marketrak 2015, spurte kun ikke-eiere (n = 2099) – flere svar var mulig
2
Field Study News under utvikling, okt. 2016 (forventet tilgjengelighet). Sammenligning av objektive og subjektive resultater for automatiske klassifiseringssystemer fra flere produsenter
3
Überlacker, Tchorz, and Latzel, 2014, Automatic classification of acoustic situation versus manual selection, University of Applied sciences Lübeck and Phonak AG, Hörakustik January 2015 edition

* Forventede resultater når det er fulladet, og opptil 80 minutter trådløs streamingtid.

Om Phonak
Hovedkontoret til Phonak ligger i nærheten av Zürich i Sveits, er et medlem av Sonova Group og har utviklet, produsert og distribuert førsteklasses hørselssystemer og trådløse enheter i over 60 år. Kombinasjonen av ekspertise i hørselsteknologi og akustikk samt nært samarbeid med høreapparatspesialister gjør at Phonak har bidratt til betydelige forbedringer i folks høreevne og taleforståelse, og dermed deres livskvalitet. Phonak tilbyr et komplett utvalg av digitale høreapparater, sammen med ekstra trådløse kommunikasjonssystemer. Phonak har ansatte i hele verden og driver nyskapning, og setter nye industristandarder for miniatyrisering og ytelse.

Ytterligere informasjon finner du på www.phonak.comwww.phonakpro.com eller du kan kontakte:

Michael Isaac
Media Relations Phonak
E-post: michael.isaac@sonova.com

Hos Phonak mener vi at det å høre godt er vesentlig for å leve livet til fulle.

I nesten 70 år har vi vært tro mot vår misjon ved å utvikle nyskapende hørselsløsninger som endrer menneskers liv slik at de har fremgang sosialt og emosjonelt. Life is on.