Phonak News

Phonak wins five GOOD DESIGN® Awards

Phonak stands out once again for its excellent product design

Stäfa, Switzerland (January 17, 2011) - The winning of five GOOD DESIGN® Awards underlines Phonak’s effort for design excellence and continuous innovation. With these awards the Phonak Ambra microM hearing aid and the other selected products rank on the same level with prestigious products such as the Boeing 787 Dreamliner or the Apple iPhone 4.

The Phonak wireless hearing aids Ambra microM, Ambra P, Ambra SP as well as the PilotOne remote control and the Phonak TVLink have been awarded with the GOOD DESIGN® Award 2010. The jury of distinguished architects and curators selected 500 product designs and graphics from over 36 countries out of a record number of entries. According to the Chicago Athenaeum the awarded Phonak products “revived awareness about contemporary design [and] have chartered new directions and pushed the envelope for competitive products in the world marketplace”.

This is already the second design award for the Phonak Ambra line, as the model microM was also recognized with the prestigious iF product design award in 2010. These awards are symbolic for Phonak’s ambition to establish itself as an innovation and technology leader, without neglecting the importance of design and esthetics. Thanks to this, the Phonak hearing aids and accessories are simply stylish, tiny, functional and robust.

Chicago Athenaeum museum considers GOOD DESIGN® to be the world’s most recognized design excellence program. Founded in 1950 the program was established with the participation of respected early modernist’s including Eero Saarinen (Jefferson National Expansion Memorial, St. Louis; Dulles Intl. Airport, Washington D.C.) and Charles and Ray Eames (Herman Miller and Vitradesign furniture).

Om Phonak

Phonak, som har sitt huvudkontor nära Zürich i Schweiz och är en medlem i Sonovagruppen, har utvecklat, producerat och distrinuerat hörapparater och FM-system i mer än 50 år. Kombinationen av hörselexpertis och stora kunskaper i akustik och ett starkt samarbete med professionella inom hörselvården, gör det möjligt för Phonak att påtagligt förbättra människors möjlighet att höra och att uppfatta tal och på så sätt bidra till att förbättra deras livskvalitet. Phonak har ett komplett sortiment av digitala hörapparater och FM-system. Phonak är aktivt på världsmarknaden och är drivande när det gäller att utveckla nya innovationer och teknologier.

Phonak - Life is on

Vi är lyhörda för behoven hos dem som som är beroende av vår kunskap, våra idéer och omsorger. Genom att krativt utmana teknologins gränser, utvecklar vi innovationer som hjälper människor höra, förstå och uppleva livets rika ljudlandsakp.

Interagera fritt. Komnunicera med självförtroende. Lev livet utan begränsningar. Livet är nu.

For more information, please visit www.phonak.com, www.phonakpro.com or contact:

Kathy Bühler
Product Communications