Phonak News

Phonak wins five GOOD DESIGN® Awards

Phonak stands out once again for its excellent product design

Stäfa, Switzerland (January 17, 2011) - The winning of five GOOD DESIGN® Awards underlines Phonak’s effort for design excellence and continuous innovation. With these awards the Phonak Ambra microM hearing aid and the other selected products rank on the same level with prestigious products such as the Boeing 787 Dreamliner or the Apple iPhone 4.

The Phonak wireless hearing aids Ambra microM, Ambra P, Ambra SP as well as the PilotOne remote control and the Phonak TVLink have been awarded with the GOOD DESIGN® Award 2010. The jury of distinguished architects and curators selected 500 product designs and graphics from over 36 countries out of a record number of entries. According to the Chicago Athenaeum the awarded Phonak products “revived awareness about contemporary design [and] have chartered new directions and pushed the envelope for competitive products in the world marketplace”.

This is already the second design award for the Phonak Ambra line, as the model microM was also recognized with the prestigious iF product design award in 2010. These awards are symbolic for Phonak’s ambition to establish itself as an innovation and technology leader, without neglecting the importance of design and esthetics. Thanks to this, the Phonak hearing aids and accessories are simply stylish, tiny, functional and robust.

Chicago Athenaeum museum considers GOOD DESIGN® to be the world’s most recognized design excellence program. Founded in 1950 the program was established with the participation of respected early modernist’s including Eero Saarinen (Jefferson National Expansion Memorial, St. Louis; Dulles Intl. Airport, Washington D.C.) and Charles and Ray Eames (Herman Miller and Vitradesign furniture).

Phonak, Mitglied der Sonova Gruppe, mit Hauptsitz in Stäfa, Schweiz, entwickelt, produziert und vertreibt seit mehr als 60 Jahren technologisch führende Hör- und Funksysteme. Dabei kombiniert Phonak die profunde Kenntnis in Hörtechnologie und Akustik mit einer intensiven Zusammenarbeit mit Hörakustikern, um Hörvermögen und Sprachverstehen von Menschen mit Hörminderung zu verbessern und somit ihre Lebensqualität zu erhöhen.

Phonak bietet eine vollständige Produktpalette an digitalen Hör- und ergänzenden Funklösungen. Mit weltweiter Präsenz treibt Phonak Innovationen voran und setzt neue Maßstäbe in Miniaturisierung und Leistung.

Phonak - Life is on

Wir sind uns der Bedürfnisse derer bewusst, die sich auf unser Wissen, unsere Ideen und unsere Betreuung verlassen. Indem wir auf kreative Weise die Grenzen der Technologie durchbrechen, schaffen wir Lösungen, die Menschen darin unterstützen zu hören, zu verstehen und die reichhaltige Welt der Klänge zu erleben.

Mühelose Interaktion. Grenzenlose Kommunikation. Leben ohne Kompromisse. Life is on.

Für weiterführende Informationen besuchen Sie bitte www.phonak.com , www.phonakpro.com oder kontaktieren Sie:

Kathy Bühler
Product Communications